לימוד פסנתר עם יהונתן קול

ברוכים הבאים לסטודיו לפסנתר!

לימוד פסנתר, אורגן, אורגנית וכל סוגי הקלידים, בכל הסגנונות החל מהסגנון הקלאסי ועד ללימוד שירים ומוסיקה של ימינו. הלימוד בסטודיו מתאים לכל הגילאים, כולל מבוגרים. הוא מתאים לכל הרמות מהצעד הראשון ועד לרמה של מתקדמים. ניתן לכלול לימוד נגינה של שירים בפסנתר, פיתוח שמיעה כולל מתקדמים, הלחנה ועיבוד. 

לימוד פסנתר

יותר מאשר לימוד פסנתר

לימוד פסנתר הוא אמנם "המקצוע הראשי" אצלי בסטודיו, אבל ניתן גם לכלול תחומי לימוד נוספים ש"סביב" הפסנתר. בעיניי, יש חשיבות גם ללימוד תיאוריה אם כי לא תמיד חייבים להעמיק בה. לפעמים רק הבסיס מספק. אבל אני מאמין שלהסביר מוסיקה כחלק מלימוד הביצוע יכול להעניק ערך מוסף גדול.

לימוד פסנתר יכול לכלול אפשרויות לא מעטות לביטוי אישי וזה יכול להתגשם דרך ביצוע, אך לא רק. גם דרך אילתור ודרך הלחנה. ואלה תחומים שנלמדים אצלי. הלימודים בסטודיו יכולים גם לכלול "מקצועות צדדיים" נוספים. אחד התחומים הוא עיבוד יצירות ושירים לפסנתר, תחום בו אני מומחה. ובנוסף - תחום שקשור בעקיפין ללימוד פסנתר ויותר ללימוד מוסיקה והוא פיתוח שמיעה.  קרא/י עוד

פסנתר

מנגנים בכיף בכל גיל - גם מבוגרים

לימוד פסנתר לא מיועד רק לילדים.  "חוג לפסנתר" נתפס בעיני רבים כדבר היכול לעניין ילדים במהלך תקופת בית הספר, ולפעמים גם את ההורים המחפשים להם חוג כלשהו. אבל מסתבר שללמוד פסנתר גם "ילדים גדולים" יכולים, גם כאלה שעברו את גיל 60 ויותר. גם אם אין שום רקע קודם - אף פעם לא מאוחר להגשים חלום. הלימוד בעיניי חייב להיות תהליך שיש בו כיף. כל אדם הוא עולם ומלואו, ועבור כל אחד יש משמעויות אישיות ללימוד נגינה ולמפגש עם מורה לפסנתר. לכן אני מייחס חשיבות מיוחדת למפגש הראשון בו אנו בונים יחד את התוכנית שלנו. לימדתי על היום מאות ילדים ומבוגרים כאחד. לאורך 20 שנות הוראה למבוגרים התוצאות מדברות בעד עצמן. עוד על לימוד בגיל מבוגר

עושים את הצעד הראשון

לא פעם מגיעים לסטודיו לפסנתר תלמידים ללא כל רקע בלימוד נגינה. לא מעט מגיעים ללא שום מושג בנגינה. יש כאלה שעשו תהליך לימודי כלשהו בעצמם בבית והצליחו ללמוד בכוחות עצמם לנגן מנגינה קטנה. היום גם מאד באופנה לקבל ידע כללי בביצוע פסנתר מהאינטרנט על ידי צפיה בסרטונים. קורה גם שמגיע תלמיד שלמד פעם בעבר הרחוק תקופה קצרה ובעצם אנחנו מתחילים מ"אפס". בצעדים הראשונים נדרשת משני הצדדים סבלנות והקשבה על מנת להצליח. אבל כל אחד יכול לעשות את הצעד הראשון. ואיך אמר פעם הפילוסוף הסיני לאו דזה: "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן".

יש משקל גדול למורה בהכרעת גורל המשך הלימודים ולא מעט גם בשאלה האם התלמיד יבחר להמשיך את לימודי הפסנתר שלו.  לכן חשובה האישיות של המורה וכמובן חשוב שיווצר חיבור בינו לבין התלמיד. הרבה מורים לפסנתר הם פסנתרנים מצויינים. אך מעבר ליכולות הביצוע חשוב שמורה ידע גם את מיומנות ההוראה, שכוללת רגישות ויכולת אבחון, לצד תכונות נוספות כגון תקשורת בין אישית טובה, הקשבה וסלבנות. תכונות אלה יוכלו לשפר את החוויה ואת ההתקדמות בלימודי הנגינה באופן משמעותי.